Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnkrum, Julie W.; Morewood, Aimee L.; Parsons, Seth A.; Vaughn, Margaret; Parsons, Allison Ward; Hawkins, Paul M.
TitelDocumenting Adaptive Literacy Instruction: The Adaptive Teaching Observation Protocol (ATOP)
QuelleIn: Reading Psychology, 41 (2020) 2, S.71-86 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ankrum, Julie W.)
ORCID (Parsons, Seth A.)
ORCID (Vaughn, Margaret)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-2711
DOI10.1080/02702711.2020.1726845
SchlagwörterLiteracy; Individualized Instruction; Instructional Effectiveness; Test Construction; Classroom Observation Techniques; Student Needs; Professional Development; Test Validity; Test Reliability; Reading Instruction; Student Diversity; Teacher Behavior
AbstractA one-size-fits-all model of instruction cannot provide equitable access to education for all students. Research demonstrates that thoughtfully changing instruction to support student learning during a lesson, known as adaptive teaching, is an important component of effective literacy instruction. To understand this dynamic dimension of effective instruction, our research team created an observation protocol to capture different adaptations made by literacy teachers, as described in the extant literature. This manuscript focuses on the development and refinement of the Adaptive Teaching Observation Protocol (ATOP), an instrument designed to enhance research and professional development. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: